Krosno, dnia 18 grudnia 2024 r.
DPS.261.4.32.2024
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Krośnie
zaprasza do składania ofert
na wykonanie usługi transportu dla uczestników Dziennego Domu „Senior+”
w Krośnie przy ul. Czajkowskiego 38
I. Nazwa, adres i dane kontaktowe Zamawiającego
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Krośnie, ul. Piastowska 58, 38 – 400 Krosno
Godziny pracy: od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30
Nr tel.: 13 432 04 59, email: poczta@moprkrosno.pl
II. Tryb udzielenia zamówienia
Zapytanie ofertowe przeprowadzone jest zgodnie z regulaminem udzielania zamówień publicznych o wartości nieprzekraczającej kwoty 130 000 zł netto przez Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Krośnie.
Do postępowania nie mają zastosowania zapisy Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
III. Oznaczenie wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV)
CPV:
6013000-0 - wynajem pojazdów przeznaczonych do transportu wraz z kierowcą
6014 0000-1 - nieregularny transport osób
60120000-5 - usługi taxi
IV. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia
- Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi transportu dla maksymalnie 4 osób dorosłych (podczas jednego kursu) – uczestników projektu, codziennie, w dni robocze tj. od poniedziałku do piątku. Usługa transportu polegać będzie na przewozie osób z miejsca ich zamieszkania na terenie Miasta Krosna do siedziby Dziennego Domu Senior+ w Krośnie przy ul. Czajkowskiego 38 (zwanego dalej DDS+) i z powrotem do miejsca zamieszkania z siedziby DDS+.
- Usługa transportowa realizowana będzie z miejsca zamieszkania Uczestników (na terenie miasta Krosna) do Dziennego Domu Senior+ w godzinach porannych od godz. 7:00 do 8:00 i transport powrotny tych osób z Dziennego Domu Senior+ do wskazanego miejsca zamieszkania (na terenie miasta Krosna), w godzinach popołudniowych między godz. 15:00 a 16:00 z wyjątkiem dni wolnych od zajęć (ustawowe dni wolne od pracy).
- Jeżeli w grupie osób przewożonych będą osoby na wózkach inwalidzkich przewóz tych osób będzie dokonany po wcześniejszym ustaleniu z Wykonawcą.
- Wykonawca zapewnia bezpieczeństwo, punktualność oraz w razie potrzeby opiekę nad osobami w ramach przedmiotu zamówienia (w tym świadczenie pomocy uczestnikom w zależności od zgłoszonych potrzeb, np. wejście/wyjście z pojazdu, pomoc w zapięciu pasów bezpieczeństwa).
- Zamawiający niezwłocznie po podpisaniu umowy na świadczenie usługi za pośrednictwem poczty elektronicznej lub osobiście przekaże Wykonawcy zastawienie adresów, miejsce odbioru Uczestników DDS +, wymagających przewozu do/z DDS +.
- Wszelkie zmiany w liczbie, lokalizacji, adresach osób korzystających z transportu bądź indywidualnych potrzebach uczestników wynikających z ich stanu zdrowia będą przekazywane Wykonawcy niezwłocznie, jednak nie później niż do godziny 16:00 dnia poprzedzającego dzień świadczenia usługi transportowej.
- Wykonawca zobowiązany jest do świadczenia usługi transportu w taki sposób, aby czas przebywania Uczestników w podróży był jak najkrótszy, a maksymalny czas przewozu z miejsca zamieszkania do siedziby DDS + lub z DDS + do miejsca zamieszkania jednego uczestnika nie przekroczył 60 minut (przy braku wystąpienia zdarzeń drogowych, których Wykonawca nie mógł przewidzieć).
- Wykonawca zapewni trafny i samodzielny dojazd do miejsc wskazanych przez Zamawiającego.
- Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia sprawności technicznej pojazdu/pojazdów służących do wykonania przedmiotu zamówienia, zapewnienia najwyższego poziomu usługi szczególnego bezpieczeństwa.
- Wykonawca rozpocznie naliczanie kilometrów z chwilą wyjazdu z DDS+ lub z bazy postojowej (pod warunkiem że odległość z bazy postojowej do miejsca odbioru pierwszego Uczestnika nie będzie większa, niż z siedziby DDS+). Następnie doliczy km na trasie przejazdu pomiędzy kolejnymi uczestnikami dla każdej grupy przewożonych uczestników. Naliczanie zakończy się z chwilą przyjazdu do DDS+. Takie same zasady obwiązują przy odwożeniu uczestników z DDS+ do ich domów. Zamawiający zapłaci za powrót do siedziby DDS+ lub bazy postojowej (pod warunkiem, że odległość od bazy postojowej do miejsca odwiezienia ostatniego pasażera nie będzie dalsza, niż do siedziby Dziennego Domu Senior+).
- Zamawiający zastrzega, że Wykonawca rozliczany będzie na podstawie rzeczywistej liczby przejechanych kilometrów wg. stawki wskazanej w umowie. Zakłada się realizację płatności w okresach miesięcznych, na podstawie protokołu odbioru usługi transportowej.
- Zamawiający zobowiązuje się do zapłaty faktury wystawionej przez Wykonawcę w terminie 14 dni od daty otrzymania poprawnie wystawionej pod względem rachunkowym i formalnym faktury VAT.
- Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego informowania telefonicznego lub za pośrednictwem poczty elektronicznej Zamawiającego o nieobecności uczestników w miejscu odbioru, a także innych czynnikach mających wpływ na realizację zamówienia.
- W przypadku awarii pojazdu przewożącego uczestników lub innej nieprzewidzianej sytuacji uniemożlwiającej wykonanie przewozu, Wykonawca zobowiązany będzie do niezwłocznej naprawy lub zorganizowania na własny koszt i ryzyko zastępczego pojazdu tej samej klasy w czasie nie dłuższym niż 1 godzina.
- W przypadku braku możliwości zorganizowania transportu zastępczego w danym dniu lub świadczenia usługi niezgodnie z zamówieniem w zakresie liczby przewożonych osób (pominięciem osób wskazanych do przewozu) oraz niezgodnie z warunkami jakościowymi, Wykonawca pokryje koszty zorganizowania transportu zastępczego przez Zamawiającego z zastrzeżeniem, że cena jednostkowa 1 kilometra zastępczego nie przekroczy dwukrotności stawki za 1 kilometr określonej w Umowie.
- Wykonawca w razie potrzeby zobowiązany jest do zapewnienia odpowiedniej liczby kierowców.
- Przyjmuje się, że usługa transportowa wyniesie średnio 60 km/dzień. Przewiduje się, że Wykonawca zrealizuje usługę przewozu osób w łącznym wymiarze 3720 km, średnio 1240 km miesięcznie. Liczba zamówionych kilometrów usługi transportowej uzależniona będzie od faktycznych potrzeb uczestników projektu. Szacunkowa średnio dzienna i średnia miesięczna liczba kilometrów wskazana jest wyłącznie dla celów określenia przez Wykonawcę ceny za 1 km usługi, służy do wyboru najkorzystniejszej oferty i uzależniona jest m. in. od wyników rekrutacji uczestników projektu (liczby osób korzystających z transportu, miejsca ich zamieszkania itp.). W cenę kilometra należy wliczyć wszelkie inne koszty związane z realizacją zamówienia.
V. Wymogi dotyczące oferenta
- Oferent musi posiadać uprawnienia do wykonywania działalności polegającej na transporcie drogowym osób oraz dysponować pracownikami zdolnymi do wykonywania zamówienia. Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli Oferent przedłoży kserokopię poświadczoną za zgodność z oryginałem koncesji, zezwolenia lub licencji na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie objętym zamówieniem - zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1539 z późn. zm.).
- Oferent musi posiadać środek transportu przyjazny do przewozu osób starszych. Wykonawca zobowiązuje się do świadczenia usługi przewozowej pojazdami sprawnymi technicznie, zapewniającymi bezpieczeństwo osobom przewożonym. Środek transportu musi posiadać aktualne przeglądy dopuszczające do ruchu drogowego. Do oferty należy dołączyć opis środka transportu.
- Oferent zobowiązuje się do posiadania przez cały okres realizacji niniejszej umowy ważnego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej obligatoryjnego przy zarobkowych przewozach pasażerskich, jak również do posiadania i aktualizacji wszelkiego rodzaju uprawnień, zezwoleń, licencji i badań technicznych pojazdów, wymaganych przy wykonaniu tego rodzaju przewozów.
Zamawiający uzna warunki za spełnione, jeżeli Wykonawca potwierdzi spełnienie tych warunków składając odpowiednie oświadczenia- załącznik nr 2 do niniejszego zapytania ofertowego.
VI. Termin i miejsce realizacji zamówienia
- Przewidywany termin realizacji przedmiotu zamówienia: od 1 stycznia 2025 r. do 31 marca 2025 r.
- Przejazdy będą świadczone wyłącznie na terenie Miasta Krosna.
VII. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tych warunków
- O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1) Nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp.
2) Nie są powiązani z Zamawiającym osobowo lub kapitałowo. Przez powiązanie osobo-we lub kapitałowe należy rozumieć wzajemne powiązania pomiędzy Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy a Wykonawcą, polegające w szczególności na:
a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej, posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji, pełnienia funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika;
b) pozostawianiu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia, lub związaniu z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli.
3) Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2024 r. poz. 507).
Zamawiający uzna warunki za spełnione, jeżeli Wykonawca potwierdzi spełnienie tych warunków składając odpowiednie oświadczenia – załącznik nr 3 do niniejszego zapytania ofertowego. - Wykonawcy muszą spełniać warunki opisane w rozdziale IV niniejszego zapytania.
- Wykonawcy zobowiązani są do złożenia w terminie składania ofert wymagane dokumenty i oświadczenia wymienione w rozdziale VIII niniejszego zapytania.
- Wymagany termin związania ofertą wynosi maksymalnie 30 dni. Bieg rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
- Niespełnienie lub niewykazanie spełnienia warunków udziału w postępowaniu skutkuje odrzuceniem oferty.
VIII. Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć OFERENCI w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu
- Wyciąg z KRS lub z innej ewidencji gospodarczej.
- Kserokopia poświadczona za zgodność z oryginałem koncesji, zezwolenia lub licencji na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie objętym zamówieniem.
- Formularz oferty – załącznik nr 1 do zapytania ofertowego.
- Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – załącznik nr 2 do zapytania ofertowego.
- Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia – załącznik nr 3 do zapytania ofertowego.
IX. Opis sposobu przygotowania oferty
- Każdy Oferent może złożyć tylko jedną ofertę. Oferta musi obejmować całość zapytania.
- Oferta musi być sporządzona zgodnie z wymaganiami niniejszego zapytania ofertowego, bez żadnych zastrzeżeń i uwarunkowań oraz przygotowana na drukach według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do zapytania ofertowego. Wykonawca składający ofertę ponosi pełną odpowiedzialność za jej kompletność.
- Oferta musi być sporządzona w języku polskim z zachowaniem formy pisemnej, czytelnie.
- Formularz oferty oraz dokumenty sporządzane przez Oferenta powinny być podpisane przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu Oferenta. W przypadku, gdy ofertę oraz dokumenty sporządzane przez Oferenta podpisują osoby, których upoważnienie do reprezentacji nie wynika z dokumentów rejestrowych, wymaga się, aby Oferent dołączył do oferty pełnomocnictwo do powyższych czynności (oryginał pełnomocnictwa lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem).
- Zamawiający będzie żądał przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu, jeżeli przedstawiona przez Oferenta kopia dokumentu będzie nieczytelna lub będzie budzić wątpliwości co do jej prawdziwości.
- Ofertę należy złożyć w trwale zamkniętej kopercie, uniemożliwiającej otwarcie i zapoznanie się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert.
- Koperta musi być oznaczona tytułem „ZAPYTANIE OFERTOWE NA WYKONANIE USŁUGI TRANSPORTU DLA UCZESTNIKÓW DZIENNEGO DOMU „SENIOR +” W KROŚNIE”.
- Oferty złożone w inny sposób będą odrzucone i nie będą podlegały ocenie przez Zamawiającego.
- Każda oferta winna zawierać wszystkie wymagane dokumenty, oświadczenia i załączniki, o których mowa w treści niniejszego zapytania ofertowego.
X. Sposób obliczania ceny
- W ofercie należy podać uśrednioną cenę netto i brutto za 1 km, która zawiera wszystkie koszty Oferenta.
- Cena ofertowa powinna zawierać również koszty usług towarzyszących, bez których wykonanie zadania byłoby niemożliwe.
- Cena ma być wyrażona w złotych polskich netto i brutto z uwzględnieniem należnego podatku VAT, zaokrąglona do dwóch miejsc po przecinku.
- Dla porównania ofert Zamawiający przyjmuje cenę netto i brutto za 1 km przejazdu z uczestnikami DDS+.
- Cena usługi nie będzie podlegać waloryzacji i będzie niezmienna przez cały okres realizacji zamówienia.
XI. Termin i miejsce złożenia oferty
- Ofertę należy złożyć w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Krośnie przy ul. Piastowskiej 58 lub przesłać pocztą tradycyjną na ww. adres do dnia 27.12.2024 r. do godz. 15:30.
- Otwarcie ofert odbędzie się w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy w Krośnie przy ul. Piastowskiej 58 w dniu 30.12.2024 r. o godz. 9:00.
XII. Ocena oferty
Wybór najkorzystniejszej oferty zostanie dokonany według następującego kryterium:
Kryterium – Cena brutto (C) – 100 % - 100 punktów.
Cena brutto (C) 100% – 100 pkt.
Oferta najtańsza otrzyma 100 punktów. Pozostałe proporcjonalnie mniej według formuły:
Cn/Cb x 100= ilość punktów gdzie:
Cn – najniższa cena oferty brutto przedmiotu zamówienie z pośród ocenianych ofert.
Cb – cena oferty brutto przedmiotu zamówienia oferty badanej.
100 - wskaźnik stały.
W kryterium „ Cena” oferta z najniższą ceną otrzyma 100 punktów, a pozostałe oferty po matematycznym przeliczeniu w odniesieniu do najniższej ceny odpowiednio mniej. Końcowy wynik powyższego działania zostanie zaokrąglony do 2 miejsc po przecinku. Zamówienie zostanie udzielone Wykonawcy, który uzyska najwyższą liczbę punktów w wyniku oceny ofert.
XIII. Zmiany Umowy
- Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień treści zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w przypadku wystąpienia następujących okoliczności spowodowanych:
1) siłą wyższą uniemożliwiającą wykonania przedmiotu umowy zgodnie z zapytaniem ofertowym,
2) zmianą obowiązującej stawki podatku VAT (ustawowa zmiana stawki podatku VAT nie powoduje automatycznie zmiany wynagrodzenia należnego Wykonawcy). Zmiana wynagrodzenia Wykonawcy określonego w umowie z powodu ustawowej zmiany stawki podatku VAT może być dokonana, drodze zmiany umowy (aneksowanie) i wymaga uprzednio zgody Instytucji Zarządzającej,
3) zmianą unormowań prawnych powszechnie obowiązujących, które będą miały wpływ na realizację umowy,
4) zmianami formalno-organizacyjnymi. - Przewidziane wyżej okoliczności, stanowiące podstawę zmian do umowy, stanowią uprawnienia Zamawiającego, a nie jego obowiązek wprowadzenia takich zmian. Warunki zmiany umowy nie przyznają Wykonawcy jakiegokolwiek roszczenia o zmianę zawartej umowy.
XIV. Informacja o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami
- W niniejszym postępowaniu dopuszcza się kontakt pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcami drogą elektroniczną na adres poczta@moprkrosno.pl lub telefonicznie pod nr: 13 43 204 59.
- Informacje o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy.
1) Zamawiający powiadomi o wyborze najkorzystniejszej oferty wszystkich Oferentów, którzy złożyli oferty. Informacja ta zostanie również zamieszczona na stronie internetowej Zamawiającego.
2) Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadomi Oferenta, który otrzymał największą ilość punktów.
XV. Pozostałe dane
- Oferta ze strony Wykonawcy musi spełniać wszystkie wymogi stawiane w zapytaniu ofertowym i być złożona na wzorze oferty dołączonym do niniejszego zapytania.
- Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
- Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do:
1) zmiany zapytania ofertowego przed upływem terminu do składania ofert;
2) uzupełnienia lub doprecyzowania oferty po terminie składania ofert, jeśli nie wpłynie to na zmiany merytorycznej treści oferty, w tym do zmiany ceny;
3) anulowania ogłoszenia zapytania ofertowego z ważnych powodów – jeśli ogłoszenie zostanie anulowane po upływie terminu do składania ofert Zamawiający umieści informację o powodach anulowania;
4) unieważnienia niniejszego ogłoszenia w przypadku, gdy cena najlepszej oferty przekracza środki przewidziane na wykonanie zamówienia, a negocjacje nie przyniosły rezultatu;
5) zmiany warunków lub terminów prowadzonego zapytania ofertowego;
6) wezwania Wykonawcy do złożenia wyjaśnień i/lub uzupełniania złożonej oferty. - Zamawiający dopuszcza możliwość unieważnienia postępowania w każdym czasie bez podania przyczyny, przy czym za koniec postępowania należy rozumieć zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego albo jego unieważnienie, z tym że zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego nie stanowi czynności w tym postępowaniu.
- Zamawiający jest uprawniony do poprawienia w treści oferty oczywistych omyłek pisarskich lub rachunkowych, niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę.
- W przypadku przedstawienia oferty niezgodnej z niniejszym zapytaniem ofertowym lub niespełniania warunków udziału w postępowaniu oferta Wykonawcy zostanie odrzucona z niniejszego postępowania i nie będzie dalej uwzględniana przy ocenie. Decyzja Zamawiającego o odrzuceniu oferty jest decyzją ostateczną.
- W ciągu 7 dni od daty wyboru Wykonawcy Zamawiający przystąpi do zawarcia umowy z Wykonawcą. Jeżeli w terminie 7 dni od zaproszenia do podpisania umowy Wykonawca nie zawrze umowy, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert bez przeprowadzania ich ponownego badania i oceny.
- Wykonawca ponosi wszelkie koszty własne związane z przygotowaniem i złożeniem oferty, niezależnie od wyniku postępowania. Zamawiający nie odpowiada za koszty poniesione przez Wykonawcę w związku z przygotowaniem i złożeniem oferty.
- Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę. Złożenie przez tego samego Wykonawcę więcej niż jednej oferty, w sposób inny niż określony w Zapytaniu ofertowym lub po terminie, spowoduje jej odrzucenie.
- Zamawiający informuje, iż w umowie o realizację zamówienia będą zapisy o karach umownych na rzecz Zamawiającego w następujących sytuacjach:
1) za zwłokę w realizacji przedmiotu Umowy w wysokości 0,1 % ceny brutto, określonej w formularzu ofertowym,
2) za odstąpienie przez którąkolwiek ze stron od umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy – w wysokości 5 % ceny brutto, określonej w formularzu ofertowym. - Zastrzeżenie kar umownych nie wyklucza możliwości dochodzenia odszkodowania na zasadach ogólnych.
- Zamawiający może potrącić kary umowne z kwoty faktury Wykonawcy na podstawie noty księgowej, składając stosowne oświadczenie.
- Zamawiający informuje, że zapłata zostanie dokonana przelewem na rachunek bankowy na podstawie rachunku/faktury, w terminie 14 dni od dnia otrzymania rachunku/faktury przez Zamawiającego. Warunkiem wypłaty będzie potwierdzenie przez upoważnionego przez Zamawiającego pracownika wykonania przez Wykonawcę usługi w danym miesiącu poprzez przedłużenie protokołu stanowiącego załącznik do umowy.
Załączniki:
Załącznik nr 1 – Formularz ofertowy
Załącznik nr 2 – Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu
Załącznik nr 3 – Oświadczenie o braku powiązań