DKF.110.3.2025
Krosno, dnia 17 październik 2025 r.
Dyrektor Miejskiego Ośrodka w Krośnie ogłasza nabór na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze Główny księgowy w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie w Krośnie
1. Nazwa i adres jednostki: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Krośnie
ul. Piastowska 58, 38 – 400 Krosno.
2. Stanowisko urzędnicze: Główny księgowy w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie w Krośnie.
Wymiar czasu pracy: umowa o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy
Termin zatrudnienia: 1 stycznia 2026 r.
Miejsce wykonywania pracy: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Krośnie.
3. Niezbędne wymagania od kandydatów:
1) obywatelstwo polskie;
2) ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych;
3) nie była prawomocnie skazana za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;
4) nieposzlakowana opinia;
5) spełnia jeden z poniższych warunków:
a) ukończyła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3 – letnią praktykę w księgowości;
b) ukończyła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej 6 letnią praktykę w księgowości;
c) jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów;
d) posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.
6) znajomość przepisów: ustawa o finansach publicznych, ustawa o rachunkowości, ustawa o systemie ubezpieczeń społecznych, ustawa o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, ustawa o podatku dochodowym osób prawnych i od osób fizycznych, ustawa o zamówieniach publicznych, ustawa
o samorządzie gminnym, ustawa o pracownikach samorządowych;
4. Wymagania dodatkowe od kandydatów:
1) umiejętność stosowania przepisów w praktyce;
2) mile widziane doświadczenie zawodowe w zakresie prowadzenia gospodarki finansowej i księgowości w jednostkach organizacyjnych sektora finansów publicznych
3) znajomość programu: Płatnik, Comarch ERP OPTIMA.
4) kreatywność, umiejętność pracy w zespole, sumienność i rzetelność, dobra organizacja czasu pracy, gotowość do stałego podnoszenia kwalifikacji;
5. Zakresy wykonywanych zadań na stanowisku:
1) prowadzenie rachunkowości jednostki, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym: ustawą o rachunkowości, ustawą o finansach publicznych oraz przepisami wykonawczymi Ministra Finansów;
2) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi jednostki, zgodnie z planem finansowym oraz obowiązującymi przepisami;
3) dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych
z planem finansowym jednostki oraz kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji finansowych i gospodarczych;
4) organizacja i nadzór nad gospodarką finansową jednostki, w tym prawidłowe i terminowe prowadzenie ksiąg rachunkowych, kontrola obiegu i archiwizacji dokumentów księgowych, nadzór nad prawidłowym sporządzaniem list płac, rozliczeń mi.in. z ZUS, US, PFRON, PPK oraz prowadzenie ewidencji środków trwałych
i wartości niematerialnych i prawnych;
5) opracowywanie projektów planów finansowych jednostki oraz ich zmian, we współpracy z kierownikiem jednostki;
6) sporządzanie sprawozdań budżetowych, finansowych, statystycznych i innych, zgodnie z obowiązującymi przepisami i terminami;
7) analiza wykonania planu finansowego oraz przedstawianie informacji kierownikowi jednostki i organowi prowadzącemu;
8) nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny finansów publicznych, w tym właściwego
i celowego wykorzystania środków budżetowych oraz dotacji;
9) udział w opracowywaniu przepisów wewnętrznych dotyczących gospodarki finansowej i rachunkowości jednostki (instrukcje, regulaminy, procedury kontroli finansowej);
10) przygotowywanie danych i wyjaśnień na potrzeby kontroli zewnętrznych (np. RIO, NIK, ZUS, Urząd Skarbowy, PUW, organ prowadzący);
11) kierowanie i nadzorowanie pracy podległych pracowników, w tym przydzielanie zadań i kontrola ich wykonania.
6. Odpowiedzialność i uprawnienia:
1) odpowiedzialność za prawidłowe i terminowe prowadzenie rachunkowości jednostki, w tym za: prowadzenie ksiąg rachunkowych, właściwe i zgodne z prawem dokumentowanie operacji finansowych, gospodarowanie środkami publicznymi zgodnie z zasadami celowości, oszczędności i efektywności oraz prawidłowe sporządzanie sprawozdań finansowych i budżetowych;
2) uprawnienie do wstępnej kontroli operacji finansowych oraz współdecydowania
o realizacji wydatków;
3) współpraca z kierownikiem jednostki, skarbnikiem gminy, wydziałami urzędu gminy, organami kontroli oraz instytucjami zewnętrznymi.
7. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
1) miejsce pracy: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie, 38-400 Krosno, ul. Piastowska 58;
2) wymiar czasu pracy: pełen etat – 40 godzin tygodniowo;
3) system czasu pracy: podstawowy;
4) stanowisko pracy zlokalizowane jest na piętrze budynku;
5) praca siedząca przy komputerze wyposażonym w monitor ekranowy, wymagający sprawności obu rąk;
6) wynagrodzenie za pracę zgodne z Regulaminem wynagradzania pracowników Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Krośnie;
7) praca administracyjno – biurowa;
8) użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów);
9) oświetlenie naturalne i sztuczne.
8. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce:
W Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie w Krośnie w miesiącu wrześniu 2025 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej
i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych był wyższy niż 6%.
9. Wymagane dokumenty:
1) list motywacyjny opatrzony własnoręcznym podpisem,
2) CV opatrzone własnoręcznym podpisem z opisem przebiegu pracy zawodowej (zajmowane stanowiska i realizowane zadania),
3) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie – zgodnie
z załącznikiem nr 1 do ogłoszenia,
4) poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i dodatkowe kwalifikacje,
5) kserokopie świadectw pracy lub zaświadczeń o zatrudnieniu,
6) oświadczenia: o niekaralności za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe, posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystaniu z pełni praw publicznych, posiadaniu polskiego obywatelstwa oraz wyrażeniu zgody na przetwarzanie dobrowolnie podanych danych osobowych do celów rekrutacji – zgodnie z załącznikiem nr 2 do ogłoszenia o naborze na stanowisko głównego księgowego w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie w Krośnie.
10. Informacje dodatkowe:
1) treść składanych przez kandydatów oświadczeń musi być zgodna z treścią oświadczeń zawartych w ogłoszeniu o naborze;
2) osoby, które nie spełnią wszystkich wymogów formalnych nie zostaną dopuszczone do udziału w prowadzonym postępowaniu.
11. Termin i miejsce składania dokumentów:
1) wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie w Krośnie w Biurze Obsługi Mieszkańca na parterze w terminie do dnia 31 października 2025 r. do godz. 15:00 – decyduje data wpływu do MOPR w Krośnie, w zamkniętej kopercie z napisem ,, Nabór na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze – Główny księgowy’’;
2) kandydaci zostaną telefonicznie powiadomieni o terminie dalszych etapów postępowania.
12. Obowiązek informacyjny
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE L. z 2016 r., Nr 119 str. 1, z późn. zm.) zwanego dalej „RODO”,
Administrator danych osobowych
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Krośnie (MOPR Krosno) mający swoją siedzibę przy ul. Piastowskiej 58, 38-400 Krosno. (Nr telefonu kontaktowego 13 432 04 58, adres poczty elektronicznej email: poczta@moprkrosno.pl)
Inspektor ochrony danych
Mogą Państwo kontaktować się również z wyznaczonym inspektorem ochrony danych za pośrednictwem poczty elektronicznej iod@moprkrosno.pl lub listownie na adres siedziby Administratora.
Cele i podstawy przetwarzania
Państwa dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy będą przetwarzane w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego (art. 6 ust. 1 lit. b, c RODO oraz art. 10 RODO), natomiast inne dane, w tym dane do kontaktu, na podstawie zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), która może zostać odwołana w dowolnym czasie. Jeżeli w dokumentach zawarte są dane, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO konieczna będzie Państwa zgoda na ich przetwarzanie (art. 9 ust. 2 lit. a RODO), która może zostać odwołana w dowolnym czasie. Przepisy prawa pracy: art. 221 Kodeksu pracy, przepisy szczególne określające wymogi kandydata na aplikowane stanowisko.
Odbiorcy danych
Odbiorcami Państwa danych osobowych będą:
- podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa, w szczególności, organy kontrolujące, organy administracji publicznej;
- podmioty, którym Administrator powierzył do przetwarzania dane osobowe
na podstawie zawartych umów (tzw. podmioty przetwarzające).
Okres przechowywania danych
Państwa dane zgromadzone w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przechowywane
do zakończenia procesu rekrutacji. Dane osobowe w dokumentach aplikacyjnych kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji, zostaną dołączone do jego akt. Dokumenty aplikacyjne pozostałych kandydatów podlegają zniszczeniu.
Prawa osób, których dane dotyczą
Zgodnie z RODO przysługuje Państwu:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii,
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych,
- prawo do usunięcia danych osobowych,
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych,
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych).
Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, profilowanie
W oparciu o Państwa dane osobowe Administrator nie będzie podejmował wobec Państwa zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.
Przekazywanie danych poza Europejski Obszar Gospodarczy
Państwa dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy.
Informacja o wymogu podania danych
Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Państwa innych danych jest dobrowolne.
W przypadku podania innych danych wykraczających poza art. 221 Kodeksu pracy proszę o zawarcie w aplikacji zgody o następującej treści:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w mojej aplikacji przez Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Krośnie mający swoją siedzibę przy ul. Piastowskiej 58, 38-400 Krosno na potrzeby przeprowadzenia procesu rekrutacji
Załączniki:
- załącznik nr 1 – kwestionariusz oświadczenie dla kandydata
- załącznik nr 2 – oświadczenie pracownika



