Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Krośnie
zaprasza do składania ofert na zadanie
pn. „Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych przez pielęgniarkę/pielęgniarza
dla 1 mieszkańca Krosna w okresie od listopada do grudnia 2024 roku”
1. Nazwa i adres Zamawiającego:
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Krośnie ul. Piastowska 58, 38-400 Krosno.
2. Tryb udzielania zamówienia: Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest z wyłączeniem ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.), na podstawie Regulaminu udzielania zamówień publicznych w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie w Krośnie o wartości nieprzekraczającej kwoty 130 000 złotych netto – wprowadzonego zarządzeniem Nr MOPR.021.21.2021 Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Krośnie z dnia 21 czerwca 2021 r.
3. Opis przedmiotu zamówienia:
1) Przedmiotem zamówienia jest specjalistyczna usługa opiekuńcza polegająca na udzieleniu pomocy osobie przewlekle chorej z niepełnosprawnością w jej miejscu zamieszkania; obejmującej pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych, opiekę higieniczną, zaleconą przez lekarza pielęgnację oraz, w miarę możliwości, zapewnienie kontaktów z otoczeniem; dostosowanej do szczególnych potrzeb wynikających z rodzaju schorzenia i niepełnosprawności, świadczonej przez osobę ze specjalistycznym przygotowaniem zawodowym w zakresie pielęgniarstwa.
2) Specjalistyczna usługa opiekuńcza świadczona będzie mieszkańcowi Krosna, przewlekle choremu z niepełnosprawnością, wentylowanemu mechanicznie, w wymiarze 100 godzin miesięcznie, w zależności od potrzeb osoby, zwykle w dni robocze od poniedziałku do piątku, sporadycznie w sobotę, przeciętnie 8-9 godzin dziennie, w okresie od listopada do grudnia 2024 roku.
3) Specjalistyczna usługa opiekuńcza pielęgniarska w szczególności obejmować będzie pielęgnację - rozumianą jako wspieranie procesu leczenia, w tym: pomoc w dostępie do świadczeń zdrowotnych, pilnowanie przyjmowania leków oraz obserwowanie ewentualnych skutków ubocznych ich stosowania, zmiana opatrunków, pomoc w użyciu środków pomocniczych i materiałów medycznych, przedmiotów ortopedycznych, a także w utrzymaniu higieny, podanie posiłków, w szczególnie uzasadnionym przypadku pomoc w dotarciu do placówek służby zdrowia i placówek rehabilitacyjnych.
4. Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1. Warunki dotyczące wykształcenia i kwalifikacji zawodowych:
- osoba świadcząca specjalistyczną usługę opiekuńczą musi posiadać kwalifikacje zawodowe do wykonywania zawodu: pielęgniarki/pielęgniarza, oraz
- posiadać prawo wykonywania zawodu pielęgniarki/pielęgniarza.
Celem wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu Wykonawca wraz z ofertą zobowiązany jest przedłożyć poniższe dokumenty – wykazując, iż Wykonawca lub osoby skierowane przez Wykonawcę do realizacji przedmiotu zamówienia spełniają ww. warunki udziału w postępowaniu, tj.:
1) kserokopię dokumentu potwierdzającego posiadanie wykształcenia w zakresie pielęgniarstwa;
2) kserokopię prawa wykonywania zawodu pielęgniarki/pielęgniarza.
W sytuacji, gdy wraz z ofertą Wykonawca nie przedłoży ww. dokumentów Zamawiający wzywa Wykonawcę do ich przedłożenia w terminie 3 dni pod rygorem odrzucenia oferty. W przypadku, gdy Wykonawca nie przedłoży ww. dokumentów w zakreślonym powyżej terminie oferta podlega odrzuceniu.
2. Dopuszcza się składanie ofert częściowych na niepełną ilość godzin zawartą w zapytaniu ofertowym.
5. Przesłanki wykluczenia udziału z postępowania:
Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę w sytuacji występowania względem niego podstaw, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
Celem wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania, o których mowa powyżej, Wykonawca wraz z ofertą zobowiązany jest przedłożyć oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia – według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do zaproszenia do składania ofert.
W sytuacji, gdy wraz z ofertą Wykonawca nie przedłoży ww. oświadczenia Zamawiający wzywa Wykonawcę do jego przedłożenia w terminie 3 dni pod rygorem odrzucenia oferty. W przypadku, gdy Wykonawca nie przedłoży ww. oświadczenia w zakreślonym powyżej terminie oferta podlega odrzuceniu.
6. Termin realizacji zamówienia:
Zamówienie będzie realizowane od listopada 2024 r. do grudnia 2024 r.
7. Forma współpracy: umowa cywilnoprawna.
8. Opis sposobu obliczenia ceny:
1) Wykonawca określi cenę przedmiotu zamówienia w złotych polskich, która obejmować będzie wykonanie przedmiotu zamówienia na warunkach opisanych przez Zamawiającego;
2 ) Wykonawca w przedstawionej ofercie zaoferuje cenę uwzględniając wszystkie koszty, związane z realizacją przedmiotu zamówienia, w tym podatek VAT naliczony zgodnie z obowiązującymi przepisami;
3) W ofercie należy podać cenę netto i brutto za jedną godzinę zegarową specjalistycznej usługi opiekuńczej;
a) cena powinna być podana z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku;
b) cena oferty jest ceną w rozumieniu art. 7 pkt 1 ustawy Pzp;
c) w przypadku pominięcia przez Wykonawcę przy wycenie jakiejkolwiek części zamówienia, Wykonawcy nie przysługują względem Zamawiającego żadne roszczenia z powyższego tytułu, a w szczególności roszczenie o dodatkowe wynagrodzenie;
d) cena oferty musi zawierać wszelkie koszty niezbędne do zrealizowania zamówienia, jak również koszty w niej nieujęte, a bez których nie można wykonać zamówienia, w tym koszty związane z dotarciem do miejsca świadczenia specjalistycznej usługi opiekuńczej;
e) prawidłowe ustalenie stawki podatku VAT leży po stronie Wykonawcy. Należy przyjąć obowiązującą stawkę podatku VAT zgodnie z ustawą
z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
f) cenę należy obliczyć:
a) podając cenę netto,
b) wskazując zastosowaną stawkę podatku VAT,
c) obliczając wysokość podatku VAT,
d) podając cenę brutto stanowiącą sumę wartości netto i wysokości podatku VAT,
g) w sytuacji, gdy Wykonawca ma prawo do zwolnienia podatkowego w zakresie podatku VAT, zobowiązany jest w ofercie wskazać podstawę prawną zwolnienia podatkowego.
9. Kryterium oceny ofert:
Cena brutto – 100 %
W ramach kryterium „Cena brutto” ocena ofert zostanie dokonana przy zastosowaniu wzoru:
Cn
C = ------------ x 100 % x 100 pkt
Co
gdzie:
C – liczba punktów w ramach kryterium „Cena brutto”,
Cn - najniższa cena spośród ofert ocenianych
Co - cena oferty ocenianej
W kryterium „Cena brutto”, oferta z najniższą ceną otrzyma 100 punktów, a pozostałe oferty po matematycznym przeliczeniu w odniesieniu do najniższej ceny odpowiednio mniej. Końcowy wynik powyższego działania zostanie zaokrąglony do dwóch miejsc po przecinku.
Za najkorzystniejszą ofertę uznana zostanie Oferta Wykonawcy, która uzyska największą liczbę punktów.
Jeżeli nie można dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę.
Zamawiający informuje, że zamówienie zostanie udzielone Wykonawcy, który po spełnieniu wszystkich niezbędnych warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia zaoferuje najniższą cenę brutto za jedną godzinę specjalistycznej usługi opiekuńczej.
10. Sposób przygotowania oferty:
Ofertę należy sporządzić w języku polskim, w formie pisemnej, wyłącznie na formularzu ofertowym – stanowiącym załącznik nr 1 do zapytania ofertowego. Oferta wraz z załącznikami powinna być własnoręcznie podpisana. Ofertę wraz z załącznikami należy umieścić w zamkniętej kopercie i oznaczyć: „Oferta na specjalistyczną usługę opiekuńczą w roku 2024”. Dokumenty, co do których dany Wykonawca nie dokonał uzupełnień, wyjaśnień lub doprecyzowania w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego, nie będą rozpatrywane.
Termin związania ofertą – 30 dni.
11. Miejsce i termin złożenia oferty:
Ofertę można składać osobiście u Zamawiającego w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Krośnie ul. Piastowska 58 w godzinach od 8:00 do 15:00, e-mailowo na adres: poczta@moprkrosno.pl lub listownie (decyduje data wpływu do MOPR w Krośnie).
Oferta winna być złożona do dnia 7 listopada 2024 r. do godz.15:00. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 7 listopada 2024 r o godzinie 15:15 w siedzibie Zamawiającego.
Oferty, które wpłyną niekompletne i nie zostaną uzupełnione w terminach wynikających z niniejszego zapytania ofertowego lub wpłyną po określonym wyżej terminie nie będą rozpatrywane.
12. Informacje dodatkowe:
1) Zleceniodawca porozumiewa się z oferentami w formie telefonicznej lub
e-mailowej.
2) Zlecenie wykonania usługi przez podwykonawcę zatrudnionego przez Wykonawcę wymaga zgody Zleceniodawcy.
3) Zamawiający zastrzega prawo do korekty realizacji zamówienia.
4) Zleceniodawca zastrzega sobie prawo do unieważnienia zapytania ofertowego bez podania przyczyny, na każdym etapie postępowania, a szczególnie w wypadku, gdy zaproponowane oferty przekroczą kwoty, jakie Zleceniodawca może przeznaczyć na realizację zlecenia.
5) Zleceniodawca nie przewiduje procedury odwoławczej.
6) Zamawiający zastrzega sobie prawo prowadzenia negocjacji z wybranym Wykonawcą, szczególnie w sytuacji, gdy kwota oferty przewyższy kwotę, która Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
7) Wykonawcy, którzy złożyli oferty zostaną powiadomieni o wyborze oferty najkorzystniejszej. W zawiadomieniu o wyborze oferty najkorzystniejszej Zleceniodawca poinformuje Wykonawcy o terminie i miejscu zawarcia umowy.
8) Zamawiający informuje, że przedmiotowe zaproszenie nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego, ani nie jest ogłoszeniem o zamówieniu w rozumieniu ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych.
9) Zamawiający zastrzega sobie możliwość modyfikacji treści niniejszego zapytania ofertowego oraz prawo do unieważnienia lub odwołania niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia. Modyfikacja treści zapytania ofertowego nastąpi w taki sposób, w jaki nastąpiło jego przekazanie Wykonawcy. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zamknięcia niniejszego postępowania bez dokonania wyboru którejkolwiek ze złożonych ofert.
10) Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści zapytania ofertowego. W tym celu wykonawca powinien przesłać pytania na adres mailowy poczta@moprkrosno.pl z powołaniem się na nazwę postępowania.
11) Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę. Złożenie przez tego samego Wykonawcę więcej niż jednej oferty, w sposób inny niż określony w Zapytaniu ofertowym lub po terminie, spowoduje jej odrzucenie.
13. Osoba uprawniona do porozumiewania się z oferentami:
Osoba upoważniona do porozumiewania się z oferentami w zakresie spraw formalnych oraz w zakresie przedmiotu zamówienia – Alina Świerk, tel. 13 43 204 59.
14. Ogłoszenie wyników postępowania:
Wykonawca najkorzystniejszej oferty zostanie zawiadomiony telefonicznie. Ogłoszenie o wynikach zostanie umieszczone w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Krośnie oraz na stronie internetowej MOPR w Krośnie: www.moprkrosno.pl.
Wykaz załączników do niniejszego zaproszenia do składania ofert.
- załącznik nr 1 – formularz oferty,
- załącznik nr 2 - oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- załącznik nr 3 - klauzula informacyjna